Kolmapäeval toimus Fond du Lacis WISSA esimene võistluspäev. Kelkude ja tiibade päev jagati kaheks: hommikul kurss, pärastlõunal slaalom. Lohetajatele tehti kursisõidud.
Kuna peale sula uuesti külmunud jää on ebaühtlane ning öösel oli ka lund peale tulnud, oli kursisõidu ainus valik suusakelk. Meie võistlejatest Raul Mihkel otsustas selle vahele jätta ja Boris läks Igor Renkaselt (Kanada/Ukraina) laenatud kelguga. Ja hästi tegi, et läks: esimese sõidu kolmest võitis, ka teistes oli esikolmikus koos Igor Renkase ja Stefan Söderlundiga (Rootsi). Üldiselt oligi nii, et nemad olid pikalt ees ja siis teised riburadapidi järel.
Huvitav oli see, et kursisõidu rada ei saanud jälgida rada ületamata – mis iseenesest on päris kummaline situatsioon. Ainus võimalus oleks olnud läheneda stardijoonega samal liinil. Kui jala on see võimalik, siis purjetades küll mitte. Ehk kui meie jaoks on üsna elementaarne, et võistluste ajal keegi rajale ei roni, kui just ei võistle, siis siin ei olnud see lihtsalt võimalik. Samuti olid stardi- ja finišiliin täiesti kõrvuti – üks märk oli ühine – mis tekitas ka sellise olukorra, et kelgud ja tiivad (neile anti kursisõidu start koos, lihtsalt erinvatel halssidel) olid juba stardivalmis, kui esimesed lohed lõpetasid, ning neil ei olnud selleks väga muud võimalust kui sõita peale finišit otse stardiliini eest läbi. Finiš oli vastutuult ehk igaüks valis sobivama suuna. Nii et tiibdele-kelkudele sai stardi anda siis, kui lohede esimene grupp oli finišeerinud ning tekkis väike vahe.
Lõunaaeg on siin kaks tundi. Põhimõtteliselt ei peaks olema, aga täna oli. Seega kella 12ks olid hommikused sõidud läbi ja kell 14 oli teine skippers. Esimene oli kell 9 hommikul ja läks veidi vestluseks ära: teeme pärast lõunat seda, mis soovite ja kas esimene start on kell 10 või 10.15, kuidas te jõuate – ehk natuke meie Funi tase. Pärastlõunane skippers kestis kokku pool tundi, sellst ca 10 minutit lohedele ja ülejäänud tiibadele-kelkudele. Miks sellega nii kaua läks, kui vajalik info edastati mõne minutiga.
Slaalomis sõideti nagu teisipäevasel harjutuspäevalgi kaheksa kujulist rada. Üsna suur plats on puhtaks lükatud, raja all oli sellest veidi üle poole. Seega ruumi oleks nagu kena allatuule raja jaoks, kuid ilma konkreetse põhjuseta seda miskipärast ei tehtud. Hea on see, et öösel oli veidi niiskem, tuli jäidet ja lund, ning platsi hooldamisel saadi lahti ka enamusets liivast ja muust sodist. Nii ei pidanud peale igat sõitu enam uiske teritama.
Meie poisid tegid väga head sõidud, olles peamiselt esimeses fliidis. Kvalifikatsioonist sattus Raul teise fliiti, kuna peale esimest pööret kukkus vahetult tema ees teine võistleja, ning raja kitsast paigutusest sõltuvalt kukkus ka tema. Esimeses sõidus liikus ta kohe esimesse fliiti. Kelkude flidiid on viiesed, liigub üks võistleja. Selles mõttes on põnevust natuke vähe. Fliite on kokku kolm, ehk võistlejaid vähem kui keskmisel Eesti võistlusel. Ehk siis esimeses fliidis möllasid peamiselt rootslased ja eestlased: Tobias, Stefan, Boris ja Raul.
Sama võistleja, kelle tõttu Raul oma koha fliidis kaotas, kukkus hiljem samas kohas ka Borisile ette, ning veel üks kord Raulile – teine kord sai Raul temast tegelikult mööda, aga kelk jäi Rauli kelgu ette, nii pidi ka Raul ikkagi seisma jääma (ja pärast uisku sirgeks taguma). Lisaks kukkus sama võistleja samas kohas ka teises fliidis. Kuigi Borisi kukkumise järel sõit katkestati ja muudel juhtudel mitte, võttis Boris kätte ja rääkis peakohtunikuga. Nimelt ei pidanud keegi kuigi normaalseks, kui ühe inimese pärast teised ei saa normaalset sõita. Üks kord on juhus, neli korda enam mitte. Kuigi üldiselt on meil suhtumine, et tagumine peab tagama ohutuse, siis juhul, kui eessõitja korduvalt oma võimeid ülehindab, on see siiski vaidlustatav, eriti suhteliselt kitsal rajal.
Enne kella nelja vajus tuul ära ja päev lõpetati. Slaalomis sai kirja neli starti – vist. Tulemusi ju üleval ei ole, seega ei saa täpsemalt midagi kinnitada, ka mitte meie võistlejate kohti.
Pildid II päev, autor Enda Pärisma: https://slaalom.ee/2019/02/07/fotod-wissa-2019-ii/