Ilus

Teine võistluspäev Wissal, Fond du Lacis, algas tuulevaikusega. Peale hommikust skippersit jägmine info kell 10.30, ehk poolteist tundi edasilükkamist. Tegelikult läks kauemgi. Otsustati, et kelgud ja tiivad hakkavad slaalomit sõitma. Kuna sadas, siis lohed lasti vabaks kuni kella 13ni. 

Liiva ja muud sodi slaalomirajal enam segamas ei ole – öösel tuli (taas) vihma ja jäidet, nii oli jää kaetud uue kihiga. Seega piisab, kui uiske korra päeva lõpus teritada. Meie mehed püsivad endiselt esimeses fliidis, koos rootslastega. Viies mees vahetub. Selles mõttes on natuke igav isegi kirjutada, samas vaatamise mõttes on esimene fliit elamust pakkuv. Juba teisest fliidist kukub tase oluliselt ja kolmandas on ka neid, kes väga hästi laua ja purje juhtimisega toime ei tule. Ehk Eestis oleks võinud tulla kõik soovijad kohale, sõltumata tasemest: nad oleksid olnud siin üsna kõrgel tasemel, ning konkurentsi oleks olnud kõigile. 

Fun style

Kui vahepeal pidas kuiva, siis poole ühe ajal tuli taas suurem vihma- ja jäitesadu peale, ning kelgud ja tiivad lasti lõunale. Taas kordus sama, mis Soomes: järgmise skippersi aeg öeldi kohvikus möödaminnes ning neile, kes olid juba lahkunud, tuli sellest eraldi teada anda tuttavate poolt. Ühtegi ametlikku teadet selle kohta ei olnud. Pool kolm skippersil muudeti viimase võimaliku stardi aega kella 16lt 18:30 peale. Samal ajal teatati, et nüüd läheb kursisõiduks ja peale seda veel slaalomiks. Vahepeal hakkas tuult ka tõstma; samas lumi oli kohati pehme ja kohati jäitesegune ja läbivajuv. Raul taas loobus suuskadega rajale minemast (ei pidavat mingit lõbu olema), kuid Boris läks ja oli taaskord edukas. Samas mitmed lohetajad jäid seekord oma finisiga kelkude-tiibade vahele, väga paljud kelgud ja tiivad ei jõudnud finišiaknasse ning loobusid teisest sõidust. Kuus kelku maailmameistrivõistluste rajal tundub veidi lahja.

MMi kursisõidu start

Slaalom jäi otsapidi päris pimeda peale. Pole hullu, prožektorid välja ja sõidud said tehtud. Rootslased soovisid starte veel edasi lükata, et jää taheneks (vahepeal tuul tugevnes ja temperatuur langes), kuid ilmselt tehti need mingi keskmise järgi. Ehk rada ja võistlejad olid valmis, kuid stardid venisid; samas mitte nii kaua, kui rootslased soovisid. Muuhulgas hääletati nagu Fun-is, et kas need sõidud teha. Kell oli siis viie ringis, veidi peale. Enamus kelkusid soovisid ja osalesid ka. Tiibadest jäi alles üks fliit ja teiseks sõiduks mitte enam sedagi. Mõnigi tiivasõitja, kes asju pakkis, kommenteeris, et see ei ole päris aktspeteeritav inimesi 9st hommikul hilisõhtuni võistlustel hoida, isegi kui hommikul sõite ei toimunud. Seda enam, et homme on skippers kell 8 ja vahepeal peaks puhkama. Samas, nagu öeldud, suur osa kelke (esimene fliit kindlasti) rõõmustasid selle võimaluse üle.
Meie poistel läks taas täpselt samal tasemel, nagu kogu võistluse ajal. 

Ööslall

Kummaline on näha, et rõhuv enamus kelke kasutab slaalomis Hiberna laudu. Euroopas ei ole need üldse nii populaarsed kui siin, Ameerikas. Mitte-Hibernad ongi rootslastel ja Raulil (ja vist umbes ühel võistlejal veel). Nagu näha, ei määra laud siiski kõike, ning kui mehed sõita oskavad, ei päästa Hiberna ka mitte. Samas on tunda huvide konflikti. Hiberna müüja on slaalomi võistlusjuht ja kui võistlejad laudu sätivad, käib juht nendega juttu ajamas, näpunäiteid andmas. Võibolla Euroopas võib seda ehk veel veidi kergemalt võtta, just seetõttu et kasutatakse erinevate brändide toodangut, kuid siin on see päris kummaline vaadata-tajuda.

Homseks, reedeks, lubatakse Fond du Laci ligi -20 kraadi külma ja kuni 15ms tuult. Päeva plaanitakse alustada kursisõiduga, kuid eks hommikusel skippersil selgub.

Päeva pildid, autor Enda Pärisma: https://slaalom.ee/2019/02/08/fotod-wissa-2019-iii/

Vaikselt hakkab tulemusi ka tulema, link: http://wissa2019.com/uncategorized/wissa-2019-race-results/

Rahvusi tulemustes miskipärast välja ei tooda, aga hinnanguliselt on MM-il esindatud 9-10 riiki. Eestlased on kahe võistlejaga kahes distsipliinis maailma tipus. Eks Euroopa meistrivõistlused näitavad kas me tase tõesti ongi nii kõrge.

Kas tõesti maailma parim?